اخبار و اطلاعیه ها

کلیه اخبار و اطلاعیه های مشاوران املاک در این صفحه اطلاع رسانی می گردد.

(لازم به ذکر است این اخبار هر ماه پس از به روز رسانی مجدداً بارگذاری می گردد – تاریخ به روز رسانی ۱۴۰۳/۰۲/۰۸)

مورد یک – مشاوران املاک می بایست پس از تحریر قرارداد و امضای طرفین قرارداد نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نموده و فی المجلس قرارداد مذکور به طرفین ارائه و رسید آن را دریافت نمایند.

مورد دو – ✍ یکی از مهم ترین وظایف مشاور املاک، احراز هویت و صلاحیت طرفین قرارداد می باشد که در نخستین بند قراردادها، باید طرفین معامله را به‌صورت دقیق مشخص نماید. شاید این‌طور به نظر برسد که بررسی اطلاعات با شناسنامه و کد ملی کافی خواهد بود اما واقعیت این است که یکی از مهم‌ترین وظایف مشاور املاک، اطمینان از صحت و احراز هویت طرفین است تا از کلاه‌برداری و سایر جرائم علیه اموال جلوگیری شود. از طرفی بنا بر قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، محجورین یا افراد ممنوع المعامله نباید به‌عنوان طرف قرارداد ذکر شوند و بررسی این مورد نیز از وظایف مشاور املاک است. بعد از احراز هویت طرفین معامله، قرارداد تنظیم می‌شود.

مورد سه – 🔴🔴 نکته مهم 🔴🔴 کلیه مشاوران املاک می بایست نسبت به ثبت و معرفی کلیه پرسنل و مباشر خود در دفاتر املاک اقدام نمایند.در غیر این صورت افرادی که در دفاتر املاک اقدام به خرید و فروش و یا معرفی املاک به غیر می نمایند، مسئولیتشان به عهده متصدی املاک بوده و می بایست نسبت به اعمال آنها در دفاتر املاک پاسخگو باشند.

مورد چهار – 🔴 توجه 🔴 🔴 توجه 🔴 کلیه مشاوران املاکی که در پرونده خود مدرک پروانه تخصصی را ندارند و با تعهد نامه اقدام به اخذ جواز نموده اند، موظف هستن تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ نسبت به اخذ پروانه تخصصی اقدام نمایند، در غیر این صورت مسئولیت و عواقب ناشی از عدم ارائه مدرک به عهده واحد صنفی می باشد.

مورد پنج –  ✅ کلیه مشاوران املاک موظف هستن با ورود به سایت زیر، اقدام به اخذ کد QR CODE (چاپ بارکد) نموده و پرینت آن را در واحد صنفی خود و در دید عموم قرار دهند. https://iranianasnaf.ir/forms/public/nationalcodeinquiry/default.aspx

مورد شش – 🔴 توجه 🔴 🔴 توجه 🔴 اتحادیه املاک جهت رفاه حال مشاوران املاک عزیز در شهر اراک تفاهم نامه های زیر را منعقد نموده است :
۱ – امضای قرارداد و تفاهم نامه با کافه رستوران حس خوب جهت ارائه خدمات با تخفیف ویژه برای واحد های صنفی مشاوران املاک.
۲ – امضای قرارداد و تفاهم نامه با کلینیک دندانپزشکی جهت ارائه خدمات با تخفیف ویژه برای واحد های صنفی مشاوران املاک.
۳ – امضای قرارداد و تفاهم نامه با پوشاک وزیری (اختصاصی برای آقایان و بانوان) جهت ارائه خدمات با تخفیف ویژه برای واحد های صنفی مشاوران املاک.
مورد هفت – ✅ مشاوران املاک محترم توجه فرمایند، پیرو نامه های ارسال شده به این اتحادیه، لطفا موارد ذیل را رعایت فرمائید:
۱ – خرید و فروش اراضی ملی ممنوع می باشد (بنیاد مسکن و مسکن مهر)
۲ – تغییر کاربری های غیر مجاز ممنوع می باشد
۳ – قطعه بندی اراضی کشاورزی و باغی ممنوع می باشد.
۴ – خرد کردن و اضمحلال اراضی کشاورزی و باغی ممنوع می باشد.
مورد هشت –  ✏ در قراردادهای تحریر شده توسط مشاوران املاک، معیار محاسبه کمیسیون نرخ نامه موجود در سایت www.arakamlak.com می باشد. ✅ لازم به ذکر است به اطلاع همکاران عزیز برسانیم، این اتحادیه هیچ گونه نرم افزاری جهت نحوه محاسبه کمیسیون ارائه نداده و صرفاً کمیسیون های مشاوران املاک می بایست مستند به نرخ نامه اتحادیه محاسبه گردد.

مورد نُه –  🔴 مهم 🔴 همکاران مشاور املاک عزیز توجه فرمایید: ✅ بنابر مستندات و نامه نگاری ارگان های ذی ربط، هرگونه خرید و یا فروش امتیاز مسکن ملی در دفاتر املاک ممنوع بوده و هیچ یک از عزیزان همکار مجاز به انجام دادن این مورد نخواهند بود. ⭕ لازم به ذکر است هرگونه فعالیت در رسانه های مجازی و تبلیغات اینگونه آگهی ها، برخورد جدی با فرد متخلف صورت میپذیرد.

مورد ده –  👈 مشاوران املاکی که واحدهای اجاره ای به صورت روزانه – ساعتی و موقت اجاره می دهند، مشمول تخلفات صنفی شده و این موضوع از طریق اماکن، تعزیرات و سایر مقامات قضایی پیگیری می گردد.

مورد یازده –  ✅ قابل توجه کلیه همکاران محترم باسلام. با توجه به دستور استانداری محترم مرکزی، اداره اماکن و سایر ارگان های ذی ربط، واگذاری اماکن استیجاری به اتباع غیر مجاز افغانستانی (اتباع بیگانه) ممنوع میباشد. ⛔ در صورت عدم رعایت مقررات توسط همکاران محترم با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

مورد دوازده – مشاران املاک محترم می بایست هنگام انعقاد قرارداد از کلیه اسناد و مدارک ملک مورد معامله اطلاع داشته و هرگونه تغییر کاربری را لحاظ کرده و از تحریر قراردادهایی که کاربری آن ها مشخص و با اصول مدارک و مستندات همراه نمی شود خودداری فرمایند.

مورد سیزده – کلیه مباشرین و در خواست کننده های پروانه پیش نیاز (آموزش مشاوران املاک) می توانند در اسرع وقت به اتحادیه مراجعه نموده و پس از گذراندن دوره های مربوطه نسبت به حضور در دفاتر املاک اقدام نمایند.

مورد چهارده- با توجه به بازدید های دوره ای از تیم های بازرسی ادارات مربوطه، واحد های صنفی که جا به جایی کد پستی داشته و یا اعتبار پروانه کسب آن ها به اتمام رسیده است، ظرف مدت یک هفته با مراجعه به اتحادیه نسبت به تمدید پروانه خود اقدام نمایند.

مورد پانزدهم –  بدینوسیله به استحضار کلیه همکاران و اعضای محترم گروه می رساند، این اتحادیه صرفا کلاس های مرتبط با آموزش مشاوران املاک را در اتاق اصناف اراک برگزار می نماید و هیچگونه فعالیتی خارج از این موضوع ندارد. و هرگونه کلاس و ارائه مدرک خارج از این موضوع، برای اتحادیه مشاوران املاک فاقد ارزش می باشد.

مورد شانزدهم – کلیه قراردادهای موجود و تحریر شده در دفاتر املاک جزو مدارک شخصی و محرمانه بوده و از ارائه دادن هرگونه اطلاعات شخصی در قرارداد به افراد بدون سمت و یا بدون دستور کتبی از مراجع قضایی خودداری نمایید.

مورد هفدهم –مجتمع های تجاری – شرکت ها و امثال آن ها جهت حفظ و برقراری امنیت محیط کاری خودشان، بهتر است از موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی برای تأمین امنیت این مراکز استفاده نمایند.

مورد هجدهم – خدمت کلیه همکاران محترم مکرراً عرض می گردد کلیه واحد های صنفی مشاوران املاک ملزم به نصب دوربین مداربسته در واحد صنفی خود می باشند، در صورت بروز هرگونه اتفاقی، مسئولیت عدم نصب دوربین بر عهده متصدی مشاور املاک می باشد.

مورد نوزدهم – خدمت کلیه مشاوران املاک به عرض می رساند : با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی در نوع تبلیغات و بازاریابی خود، رعایت اصول و قوانین اسلامی الزامیست.درصورت مشاهده هرگونه مغایرت با قوانین مربوطه شخص متصدی مشاور املاک مسئول این امر می باشد.

مورد بیستم – همکاران عزیز توجه فرمائید : با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه های الکترونیکی پرداخت، دستگاه های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می گیرد. مودیان مالیاتی توجه داشته باشند به گونه ای اقدام نمایند که صرفا مبالغ ناشی از فعالیت های اقتصادی و تجاری به حساب های مذکور واریز شود. بدیهی است حساب های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر پایش شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت های تجاری به آن واریز شود و در اظهارنامه های مالیاتی ابراز نشود درآمد کتمان شده تلقی و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.

همچنین ببینید

روز پاسدار و جانباز مبارک باد.

اتحادیه مشاوران املاک اراک، ضمن تبریک خجسته اعیاد شعبانیه، به مقام شامخ شهدا و ایثارگران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =